SLOVAKIA RING je profesionálny a univerzálny motoristický areál, ktorého dominantou je pretekárska dráha disponujúca homologáciou Medzinárodnej automobilovej federácie (FIA) II. stupňa, ako aj Medzinárodnej motocyklovej federácie (FIM). Areál SLOVAKIA RING prináša okrem profesionálneho motoršportu aj jedinečnú šancu zdokonaliť si svoje vodičské schopnosti, vyskúšať si rýchlu jazdu, precvičiť techniku, vychutnať si radosť zo slobody za volantom.

Pretekárske tímy a agentúry majú k dispozícii ideálny priestor pre organizáciu svojho podujatia, a to po každej stránke. Okruh spĺňa kritériá FIM a FIA pre organizovanie významných medzinárodných motoristických podujatí, vďaka čomu je každoročne miestom konania top medzinárodných podujatí ako WTCR (FIA Svetový pohár cestovných automobilov), Blancpain GT, ADAC GT Masters, Veľká cena SR preteky cestných automobilov, Alpe Adria Championship, FIM EWC (Majstrovstvá sveta vytrvalostné preteky cestných motocyklov), FIA CEZ Rallycross, FIA ETRC (Majstrovstvá Európy preteky ťahačov na okruhu), či driftérsky šampionát King of Europe.

Autorom projektu je skúsený rakúsky architekt Hans Roth, ktorý je taktiež autorom viacerých obdobných projektov na území Rakúska a Maďarska. Toto univerzálne a profesionálne motoristické zariadenie je pilotné a zatiaľ jediné svojho druhu na území Slovenskej republiky.

Varianty dráhy a tribúny

Parametre dráhy

Parametre okruhu zaraďujú SLOVAKIA RING medzi najdlhšie trate Európy. Technickou náročnosťou je veľkou výzvou aj pre tých najskúsenejších, dimenzie výbehových zón zaručujú maximálnu bezpečnosť. Na dráhe sa nachádzajú štyri umelo vytvorené prevýšenia, tzv. horizonty, ktoré sú spestrením celej dráhy a jazdcom dodajú ďalší adrenalín.

Tribúny

Vyberte si tribúnu

B A F E D
V zadnej časti okruhu sú ešte dve miesta pre divákov. Sedadlová tribúna E je možno tajným tromfom z pohľadu cena/výhľad. Okrem najdramatickejšej 2. zákruty a výjazdu na 2. horizont uvidíte vnútorné pole od T4 až po T9.
Hneď za T1 leží prírodná tribúna D. Kolízie po dramatickom štarte pretekov sa končia práve v štrku pred touto tribúnou. Z vyvýšeného návršia takisto vidieť zjazd z 3. horizontu k zákrute 10, kde často dochádza k predbiehacím manévrom.
Montovaná tribúna B taktiež lemuje štartovú/cieľovú rovinku, leží v jej druhej polovici. Tu sa nachádza bod najvyššej rýchlosti na trati, nasleduje najtvrdšie brzdenie do T1. Tribúna B je tiež najväčšou, čo znamená aj najlepšiu atmosféru. Okrem cieľovej rovinky vidieť z tribúny B aj do vnútornej časti okruhu od 3. horizontu na komplex zákrut T10 až T12 až po 4. horizont. Čím vyššie bude vaše miesto, tým viac sa vám odkryjú aj zákruty 5, 6, 7 a 8.
Ak si nie ste istí dobrým počasím, vyberte si hlavnú tribúnu A. To je zatiaľ jediná krytá tribúna. Jej výhodou je prístup do paddocku, VIP a výhľad na boxovú uličku. Z hlavnej tribúny je viditeľnosť trate 70-90% a okrem toho sa nachádza najbližšie k štartovému roštu. Neexistuje nič krajšie, ako rev motorov pri štarte pretekov.
Prírodná tribúna F je za 2. horizontom. Dramatické brzdenie do T3 po odľahčení na horizonte treba vidieť na vlastné oči. Pretekárov môžete sledovať až po T6, bonusom je zjazd zo 4. horizontu na plný plyn až po predposlednú zákrutu T13 a výjazd na cieľovú rovinku. Aj keď väčšina trate je viditeľná voľným okom, neváhajte si pomôcť bežným binokulárnym ďalekohľadom. Ten vám pomôže odkryť mnohé detaily. Z verejného oznamovacieho systému je na každej z tribún počuteľný komentár hlásateľov, čo takisto dodá vášmu zážitku ďalší rozmer. Na tribúne je vždy lepšie sedieť v pršiplášti, ako s dáždnikom. Preteky sú samozrejme vhodné aj pre malých budúcich pretekárov, no nezabudnite na ochranu sluchu. Rev motorov môže byť dosť agresívny, ak ste blízko trate. V každom prípade sa oplatí sledovať predpoveď počasia. V rámci podujatí je možnosť zakúpiť si aj vstup do zákulisia – paddocku. Pretekárske tímy tu majú svoje zázemie. V paddocku nájdete všetkých a všetko, čo súvisí s prípravou pretekárskych strojov, ako aj samotných pretekárov.

Tribúny D

Za druhou rovinou je prírodné sedenie na kopci v sektore F, kde máte priamo pred očami dramatické brzdenie do T3 za dlhou rovnou časťou dráhy. Tu môžete priamo sledovať pretekárov až po T6, kde máte za bonus ukážku ako vychádzajú zo 4. roviny s obrovským pridaním plynu až do najbližšej poslednej krivky T13, a taktiež ako vyjdú na hlavnú rovinu.

Ďalekohľad je vynikajúcou voľbou, aj keď je vačšina dráhy viditeľná voľným okom. Ďalekohľady skutočne pomáhajú odhaliť všetky skryté detaily. Komentátorpretekov je zreteľne počuteľný z verejného oznamovaciehosystému na všetkých stánkoch a určite dodá Vášmu zážitku. V prípade nepriaznivého počasia, uprednostnite skôr pršiplášť ako dáždnik, oveľa viac si užijete chvíle. Preteky sú vzrusujúcim a veľkolepým dobrodružstvom pre budúcich pretekárov medzi nami, ale nezabudnite si priniesť primeranú ochranu sluchu. Otáčanie motorov môže byť veľmi hlasné, najmä, ak stojíte blízko dráhy.


Kapacita tribúny
6500 Výhľad z tribúny
Vzdialenosť od dráhy
22 m Fotka tribúny

Doterajšie rekordy zaznamenané na OKRUHU (V4, 5922m) *  

Kategória
Držiteľ
Čas
Najrýchlejšie zaznamenané kolo
Klaas Zwart, F1 Jaguar R5, Maxx Formula 2019
1:39,002
Najrýchlejšie oficiálne kolo počas podujatia
Andy Zuber, Cena Slovenska 2010 Euro Boss Series
1:43,115
Najrýchlejší Slovák na aute
Štefan Rosina, Cena Slovenska 2010
1:53,173
Najrýchlejší Slovák na motocykli
Jaroslav ČERNÝ, Alpe Adria 2015
2:04,829
Najrýchlejšie OFICIÁLNE zaznamenané kolo na motocykli
Di MEGLIO Mike, FIM EWC 2019
2:03,886
Najrýchlejšie zaznamenané kolo na motocykli
Pawel Szkopek, kvalifikácia Alpe Adria 2015
2:03,722
Najrýchlejšie OFICIÁLNE zaznamené kolo počas podujatia Variant V4b (5935m)
Klaas Zwart, F1 Jaguar R5, Maxx Formula 2019
1:45,932

*Údaje sú aktualizované k júl 2019

Licencie SLOVAKIA RING