Vzhľadom na svoju polohu bolo územie Slovenska dôležitou dopravnou križovatkou už v dávnej minulosti a v súčasnosti je sídlom automobiliek Volkswagen Slovakia, PSA Peugeot Citroën Slovakia, Kia Motors Slovakia a Jaguar Land Rover. Patrí medzi krajiny s najväčšou produkciou áut.
Vo svete autošportu sa Slovensko môže pochváliť legendami ako Štefan Rosina ml., Miro Konôpka a jeho tím ARC Bratislava, Maťo Homola, Richard Gonda, Andy Studenič, Marián Rajnoha, Filip a Samo Sládečkovci, Jirko a Christian Malchárekovci. K motocyklovým legendám patria dakaristi Jaro Katriňák, Štefan Svitko a Ivan Jakeš, alebo slovenský tím Maco Racing (Majstrovstvá sveta vytrvalostných pretekov cestných motocyklov FIM EWC).
Areál SLOVAKIA RING začal písať svoju históriu už na prelome rokov 2005/2006. Autori okruhu našli vhodné miesto neďaleko Orechovej Potône. Spĺňalo všetky parametre: dopravnú dostupnosť, dostatočnú vzdialenosť od obývaných miest (kvôli hluku), dobré klimatické podmienky a samozrejme prijateľnú dostupnosť od Bratislavy, Viedne či Budapešti. Svoju rolu zohrala aj podpora Trnavského samosprávneho kraja a obce Orechová Potôň.
Výstavba okruhu sa začala 1. októbra 2008, podľa plánov rakúskeho architekta Hansa Rotha, ktorý mal na konte viacero podobných projektov. Presne o rok neskôr -- 1. októbra 2009 okruh slávnostne otvorili.
SLOVAKIA RING začal písať novodobú históriu motorizmu na Slovensku.
1. Etapa október 2008 - máj 2010
- rýchlostná dráha
- reštaurácia
- zdravotné stredisko
- 33 pretekárskych boxov, riadiaca veža, riaditeľstvo pretekov, časomer, IT, školiaca miestnosť, VIP miestnosť s terasou, tribúny
- parkoviská pre návštevníkov, parkovisko pre klientov
- inteligentný vykurovací a chladiaci systém s využitím tepelných čerpadiel
- čerpacia stanica pohonných hmôt
- servis
2. Etapa október 2009 - november 2010
- Driving Academy - dnes Centrum bezpečnej jazdy: prvé profesionálne výcvikové centrum na Slovensku, celoročne využívané pre vodičov všetkých druhov jedno a dvojstopových motorových vozidiel
- Fan shop
- VIP garáže
3. Etapa marec 2011 - máj 2012
- off-roadový terénny polygón
- Hotel Ring***
4. Etapa 2016 - 2019
- MALKIA PARK: záchranná stanica pre zvieratá (2016)
- Vojenské múzeum (2018)
- Dobudovanie šikany a bezpečnostnej infraštruktúry rýchlostnej dráhy pre zisk vyššej okruhovej licencie FIA 2. stupňa (9.4.2018) pre variant V4b (5935m)
- Slovenské motokárové centrum (2019) s okruhovou licenciou CIK FIA