OMV MaxxMotion Veľká cena SR preteky cestných automobilov na okruhu

Sviatok priaznivcov motoristického športu je tu! S ním najmä úžasné pretekárske autá všetkých typov a samozrejme najlepší pretekári stredoeurópskeho regiónu. Vitajte na tradičnej Veľkej cene na SLOVAKIA RINGU!

Od prvej sezóny okruhu SLOVAKIA RING v roku 2010 ubehlo desať rokov a na programe je jedenásty ročník Veľkej ceny SR. A to aj napriek pandémii COVID-19, ktorá okresala motoristický kalendár. Napriek tomu dokázal okruh spolu so Slovenskou asociáciou motoristického športu (SAMŠ), tímami a ostatnými organizáciami usporiadať hneď niekoľko jedinečných podujatí. Samozrejme, pod prísnymi hygienickými a epidemiologickými opatreniami. Práve táto Veľká cena je jedným z vrcholných podujatí každej našej sezóny a sme radi, že ju zažijeme spolu s vami aj tentokrát.

Čo nás čaká? Predovšetkým špičkové napínavé preteky vozidiel všetkých tvarov a kategórií. Rozdelené sú už tradične do rôznych divízií podľa pravidiel Medzinárodnej automobilovej federácie FIA pre "Zónu strednej Európy" (CEZ). Harmonogram zaplnia od rána do večera tucty áut vo voľných tréningoch, kvalifikáciách, šprintoch a čakajú nás samozrejme aj sobotné vytrvalostné preteky.

Všetko sa začína oficiálnymi tréningami v piatok 21. augusta. Na 5 922 metrov dlhú rýchlostnú dráhu SLOVAKIA RINGU postupne výjdu autá sprievodných pretekov FIA CEZ TWC1 Clio Cup, FIA Swift Cup Europe a FIA CEZ TWC 4 - Twingo Cup. Rovnaké autá a hádam najtesnejšie súboje bok po boku až do poslednej zákruty - to je fenomén týchto malých agilných automobilov. Postupne sa vystriedajú so stredoeurópskou sériou cestovných vozidiel TCR Eastern Europe. Uvidíme aj "cesťáky" divízie D4 s objemom motorov do 2000 cm3, pod ktoré patrí tiež obľúbený Mazda Cup s legendárnymi MX-5.

Postupne sa k slovu dostanú i výkonnejšie stroje: FIA CEZ D4 GT je divízia 4 vozidiel kategórií GT3, GT4, GTC, veľkoobjemové cestovné vozidlá a tzv. siluety E1 s objemom nad 3500 cm3. Odštartujú tu aj prototypy D5 ako Radical či Praga R1. Fanúšikovia sa tak môžu opäť tešiť na Audi R8 LMS Ultra, Lamborghini Huracán Super Trofeo, BMW M6 GT3, Ferrari 458 GT3, Mercedes-Benz AMG GT3 a pod. Na záver nebudú chýbať formulové monoposty F3 a F4 divízie D2.

Sobota a nedeľa tak ponúknu v každej divízii po dvoje šprintových pretekov na 25 min., ktoré sa vyznačujú ostrými súbojmi na plný plyn. Sobota popoludní patrí tradične aj dvojhodinovým vytrvalostným pretekom Endurance: rozdelené do dvoje samostatných hodinových pretekov s povinnou výmenou jazdcov. V druhej hodinovke uvidíme okrem výmeny gúm aj dotankovania.

Okrem Stredoeurópskej trofeje FIA (FIA CEZ), národných okruhových šampionátov Slovenska, Česka, Poľska, Rakúska, Maďarska, Slovinska a Chorvátska sa zabojuje aj o populárny pohár ESET V4 Cup.

Štartová listina nosí zakaždým množstvo skvelých mien vrcholového motoršportu. Pravidelne tu vidíme mnohonásobného Majstra Slovenska Mira Konôpku, ktorý ako jediný Slovák pretekal niekoľkokrát na slávnych 24 hodín Le Mans. Pre fanúšikov sú nemenej známe mená ako Štefan Rosina ml., Samuel Sládečka a Jirko Malchárek. Mnoho víťazstiev tu zažil aj poľský majster Marcin Jedlinski. Tento ročník sa u nás predstavia tiež dve české legendy: David Vršecký - bývalý Majster Európy v ťahačoch a Tomáš Enge - jediný Čech, ktorý pretekal vo Formule 1, ale aj na 500 míľ Indianapolis či 24h Le Mans.

OMV MaxxMotion Veľká cena SR preteky cestných automobilov na okruhu - to sú fantastické autá, dramatické súboje, skvelý zvuk motorov a bohatý celovíkendový program. Kto získa tento rok najcennejšie trofeje okruhového pretekania, sa dozvieme už čoskoro.