Maxx Formula pritiahne na SLOVAKIA RING Formulu 1!
OMV MaxxMotion TRUCK RACE OF SLOVAKIA, alebo aj Majstrovstvá Európy preteky ťahačov na okruhu (FIA ETRC) prídu začiatkom letných prázdnin po roku späť na okruh SLOVAKIA RING. Spolu s majestátnymi pretekárskymi ťahačmi zažijú diváci u nás aj monoposty formuly 1.
Nielen legendárna F1 bude gumovať asfalt SLOVAKIA RINGU počas víkendu ETRC 6. a 7. júla. Sprievodný seriál Maxx Formula ku nám prinesie aj skvosty nedávnej histórie rozličných najrýchlejších monopostov.
Tento nový európsky seriál ukáže monoposty v troch triedach: Prestige, Advance a Masters. Na zozname sú formuly GP2, IndyCar, SuperLeague, F3000 či Formula Nissan 3,5.
Divákov však istotne budú lákať najviac monoposty formuly 1. Na zozname sú síce len tri, no ide o skutočné skvosty éry hlučných atmosférických motorov V10 a V8!
Medzi nimi je napríklad Arrows A22, ktorý v sezóne 2001 sedlali Jos Verstappen a Enrique Bernoldi. Poháňal ho atmosférický desaťvalcový vidlicový (V10) motor Asiatech, čo boli vlastne prerobené motory Peugeot čerstvo zaniknutého tímu Prost GP.
Ďalším zaujímavým monopostom F1 je Jaguar R5 z roku 2004, teda z pomaly končiacej éry desaťvalcov, ktoré boli známe svojím vysokofrekvenčným revom na hranici neuveriteľných 140 decibelov! Bol to posledný monopost z dielne Jaguaru, skôr než sa tím v sezóne 2005 zmenil na dnešný Red Bull Racing. V tom roku na ňom pretekali Mark Webber a Christian Klien a poháňali ho motory znčaky Cosworth.
Tretí monopost F1 je skutočne exotický: Super Aguri SA06 nasadil rovnomenný japonský tím v druhej polovici sezóny 2006. To už Majstrovstvá sveta povinne presedlali na atmosférické (čiže bez turba) vidlicové osemvalce (V8). Pilotmi tímu boli Japonci Takuma Sato a Sakon Yamamoto.
Okrem unikátnych ťahačov a rýchlych formúl zažijú návštevníci OMV MaxxMotion TRUCK RACE OF SLOVAKIA v areáli SLOVAKIA RINGU oveľa viac. Čakajú na nich aj populárne pohárové seriály KIA Swift Cup Europe a KIA Platinum Cup, ďalej neďaleký zvierací Malkia Park, Centrum bezpečnej jazdy s predvádzacími jazdami a simulátorom prevrátenia. Na opačnom konci okruhu je off-roadový areál s priľahlým Vojenským múzeom. Chýbať nesmie oddychový OMV Viva stan s detskými atrakciami. Jednotlivé pasáže budú prepojené bezplatnou kyvadlovou dopravou.