King of Europe: rýchlosť, precíznosť a vzrušenie
King of Europe si rokmi získal titul najvýznamnejšieho a najprofesionálnejšieho seriálu pre drifterov. Vysokú nájazdovú rýchlosť strieda “trhnutie” auta do šmyku kontrolovaného plynom, volantom a najmä zručnosťou jazdcov. Neopakovateľné výkony, množstvo dymu spod pneumatík a skvelá šou priláka divákov už budúci víkend aj na okruh SLOVAKIA RING pri Orechovej Potôni.
Najvyššia liga Monsters Energy King of Europe – ProSeries pozostáva z ôsmich podujatí a predstavuje skutočnú špičku profesionálnych drifterov. Medzi nich patria už niekoľko rokov aj Košičania Noro Kováčik či Roman Kolesár. Obaja predvedú svoj talent a techniku na našom podujatí, ktoré si diváci vychutnajú 24. a 25. októbra.
Spolu s ProSeries sa na našom okruhu predstavia aj seriály Street Legal (“juniorská” kategória pre začínajúcich, ale aj amatérskych jazdcov), Queen of Europe (určený pre dámy), a Gymkhana Kings. Posledná spomínaná disciplína vzbudzuje celosvetovo veľké ohlasy - vďaka štýlu jazdy a slávnym Gymkhana videám Kena Blocka. Jazdci sa driftovaním popasujú s rôznymi prekážkami na špeciálne pripravenej trati.
Predstavme si stručne základy King of Europe. Počas kvalifikácie absolvuje každý jazdec dve ostré kolá a to najlepšie sa zaráta do konečného poradia Top 32 a na záver Top 16.
Posudzujú sa najmä tieto faktory: rýchlosť, jazdná línia, uhol a impakt. Rýchlosť nie je len tá nájazdová do prvej zákruty, no meria sa celková priemerná počas celého úseku. Údaje získava porota z telemetrie.
Jazdná línia predstavuje ideálnu trasu vozidla počas celého kola. Ohraničujú ju tzv. „clipping“ body v zákrutách, ku ktorým sa má vozidlo dostať predným nárazníkom čo najbližšie. Telemetriou tiež určia clipping body na vonkajších stranách zákrut, a ich vzdialenosť od rohu zadného nárazníka.
Porota tiež posudzuje veľkosť počiatočného uhlu nájazdu a priemerný uhol vozidla počas kola. “Impakt” značí celkový záujem a vzrušenie, ktoré divákom jazdec prinesie svojou jazdou.
Vozidlá majú povolené široké možnosti úprav, vrátane podvozku, aerokitu či motora.
Medzi hlavné kritériá patria: schopnosť odjazdiť kolo bez chyby, v čo najväčšej rýchlosti a pod čo najväčším uhlom. Prenasledujúce auto v týchto dueloch môže poraziť svojho konkurenta minimálne rovnakým uhlom jazdy auta pred ním. Ktokoľvek z dvojice duelantov zajazdí celkovo lepšie kolo, získava viac bodov.
Pre prenasledujúceho je veľmi dôležité držať sa čo najbližšie k jazdcovi pred sebou. O celkových výkonoch bude tento rok rozhodovať aj porotca - legendárny japonský drifter Kejči Cučija, zakladateľ tejto motošportovej disciplíny.
Súboje najlepších drifterov prichádzajú na SLOVAKIA RING už budúci víkend 24.-25. októbra.